Lokal Sökmotoroptimering

Att jobba med sökmotoroptimering är en självklarhet för oss på Vizibly. Inte bara för att det är ett naturligt steg eftersom vi gör hemsidor, utan även för att det gynnar våra kunder allra mest. Sökmotoroptimering, eller SEO som många säger, är det absolut mest kostnadseffektiva sättet att synas på nätet. Man når de allra mesta i sin målgrupp precis när de är köpbenägna.

Att synas genom sökmotoroptimering

Att synas bland de företag som väljs av kunden är inte omöjligt för någon. Det handlar om att man känner till localseovilka förutsättningar man skall ge till sin hemsida – eller vilken hjälp man får med det. Vi vet hur människor söker och dessutom vilka de flesta, och största, algoritmerna som Google har för att avgöra vilka som skall synas högst upp på sökmotorerna. Genom många års erfarenhet så vet vi hur vi skall, genom vår sökmotoroptimering, få just ditt företag att synas bland de första. Genom ett välarbetat koncept som består av Onpage (saker som sker på er hemsida), Offpage (saker som sker utanför er hemsida) samt en noggrann rapportering ger vi de förutsättningar som krävs.

Lokal SEO – sökmotoroptimering

I en tid då användaren börjar att bli mer och mer medveten hur en sökning på Google fungerar så gäller det att vara synlig där användaren söker. Idag är det mer vanligt att man söker på tre ord (ex. billig bil göteborg) än att man söker på ett ord som var vanligare förr i tiden (ex. bil). I dessa fall är det oerhört vanligt att man söker med ortsnamn (ex. Göteborg) som en del av frasen eftersom att man i väldigt många fall vill ha tag på en vara eller tjänst i sin närhet. Dessutom är kunden mycket närmare ett köp ju mer specifik sökningen är.

En ständig process

Sökmotoroptimering är inte något man blir färdig med, utan det är i många avseenden en ständigt pågående process där förutsättningar hela tiden förändras. Spelplanen ändras i takt med att exempelvis Google kommer på nya faktorer som borde spela in och att konkurrenter förbättrar sina hemsidor vilket kan göra dem mer slagkraftiga. Även Googleanvändares beteende förändras. Som ett exempel kan nämnas att det ökade mobila internetanvändandet satt helt andra krav på hemsidor och så även Google. Ett annat är det faktum att Google nuförtiden ofta visar sökresultat beroende på vart den som söker befinner sig, något som öppnar för att sökmotoroptimera på lokal basis.

Hör av dig så berättar vi mer!